تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 20:15
36 بازدید
کد خبر : 209172

کنترل ذهن مشتری؛ ۵ کلمه قدرتمند برای کنترل ذهن

کنترل ذهن مشتری؛ ۵ کلمه قدرتمند برای کنترل ذهن

یکی از بهترین روش های جذب مشتری، کنترل ذهن مشتری هستش. ذهن مشتری مرکز فرماندهی مشتری برای خرید محصوله و اگر چیزایی که توی ذهنش میگذره بر علیه ما باشن، قطعا خریدی هم صورت نمی گیره. پس مهمه که بتونیم به ذهن مشتری نفوذ پیدا کنیم و کنترلش کنیم. برای کنترل ذهن، ۵ کلمه کلیدی

یکی از بهترین روش های جذب مشتری، کنترل ذهن مشتری هستش. ذهن مشتری مرکز فرماندهی مشتری برای خرید محصوله و اگر چیزایی که توی ذهنش میگذره بر علیه ما باشن، قطعا خریدی هم صورت نمی گیره. پس مهمه که بتونیم به ذهن مشتری نفوذ پیدا کنیم و کنترلش کنیم. برای کنترل ذهن، ۵ کلمه کلیدی وجود داره. به عبارت دیگه، این ۵ کلمه به عنوان کلید در ورودی ذهن مشتری شناخته میشن. توی این مطلب قصد داریم ۵ کلمه قدرتمند برای کنترل ذهن مشتری رو توضیح بدیم.

۱. کلمه “شما”؛ قدرتمندترین کلمه کنترل ذهن مشتری

زمانی که شخصی بهمون اشاره می‌کنه و مثلا میگه این وسیله برای شماست، ما برمی‌گردیم و بهش توجه می‌کنیم. دلیلش اینه که ضمیرناخودآگاه ما نسبت به این کلمه حساسه و خوب واکنش نشون میده. اما سوال خیلی مهم اینه که توی جلسه فروش وقتی داریم با مشتری صحبت می‌کنیم، بیشتر از کلمه “شما” استفاده کنیم یا کلمه “ما”؟ برای مثال بیشتر میگم شما نظرتون چیه؟ شما چه تصمیمی دارین؟ شما کدوم رو میخواین و… یا میگیم ما نظرمون اینه، ما تصمیم گرفتیم و…؟

هرچقدر بیشتر از کلمه شما استفاده کنیم، مشتری حواسش و توجهش به ما بیشتر میشه. به همین دلیله که کلمه شما می‌تونه احتمال فروش رو بیشتر کنه. حتی توی خیلی از جاهایی که ضروری هم نیست می‌تونیم با کلمه شما، مشتری رو مورد خطاب قرار بدیم و توجهش رو جلب کنیم.

۲. معجزه کلمه “الان”

وقتی به مشتری کلمه الان رو میگیم یا اینکه توی تبلیغ نویسی از کلمه الان استفاده می‌کنیم، هیجان مشتری بیشتر میشه. مثلا توی فروش معمولا از مشتری می‌پرسیم که کدوم رو میخواین بخرین؟ کدوم رو میخواین با خودتون ببرین خونه؟ اگر در این پرسش‌ها از کلمه الان هم استفاده کنیم، تاثیرشون چند برابر میشه و هیجان مشتری رو بالا می‌بره. پس باید بگیم الان کدوم رو میخواین بخرین؟ الان کدوم رو می‌خواین ببرین خونه؟ البته به جای کلمه خریدن هم بهتره بگیم که می‌خواین کدومش مال شما باشه؟ این طرز بیان تاثیر مثبتی روی ذهن مشتری داره.

پس کلمه الان، هیجان مشتری رو برای تصمیم گیری بیشتر می‌کنه. به طور کلی میشه گفت که قاتل فروش توی کسب و کارهای مختلف، تعلل هستش. اینکه مشتری ترجیح بده که بره فکر و بررسی کنه تا بعدا شاید خرید کنه، احتمال فروش رو خیلی پایین میاره. کلمه الان باعث میشه که مشتری تصمیمش رو برای اقدام کردن به خرید، همون لحظه بگیره و فکر و بررسی نداشته باشه. باید سعی کنیم که توی عنوان نویسی تبلیغاتمون و جاهایی که میخوایم مشتری همون لحظه تصمیم به خرید بگیره، از کلمه الان استفاده کنیم و معجزه اون رو مشاهده کنیم.

۳. کنترل ذهن مشتری با کلمه “جدید”

به نظرتون چرا زمانی که ما توی اینترنت و فضای مجازی می‌گردیم، معمولا دنبال خبرها و اتفاقات جدید هستیم؟ به طور کلی مغز ما به کلمه جدید و چیزهای جدید واکنش خوبی نشون میده. کافی شخصی بهمون بگه که متوجه شدی چه اتفاق جدیدی افتاده؟ فعمیدی تازگیا چه چیز جدیدی ترند شده؟ متوجه شدی برای فلان شخص چه اتفاق جدیدی افتاده؟ همین کلمه جدید توی این جملات باعث میشن که توجه ما فورا جلب بشه و کنجکاو اون موضوع بشیم.

می‌تونیم به مشتری بگیم که این محصولمون محصول جدیدیه یا اینکه این محصول رو جدیدا آوردیم! این باعث میشه توجه مشتری فورا جلب بشه و احتمال خرید افزایش پیدا کنه.

یه مثال عملی از تجربه خودم براتون می‌زنم؛ یکبار من برای یه شرکتی متن بایو اینستاگرامشون رو طراحی کردم. اون شرکت توی کار ایزوگام بود و هر دفعه یک مدل ایزوگام رو رونمایی می‌کرد. من توی متن بایو اینستاگرامشون از کلمه جدید استفاده کردم و نوشتم “عایق رطوبتی جدید” اما چرا؟ چون کسایی که توی اون کار هستن با دیدن کلمه جدید توجهشون جلب میشه و میگن که باید ببینیم اینا محصولشون چیه که جدیده، چی دارن تولید می‌کنن که جدیده یا حتما یه محصول جدید دارن رونمایی می‌کنن.

اگر یادتون باشه حتی روی بعضی از محصولات، کلمه جدید رو درج می‌کردن. مثلا می‌نوشتن محصول جدید فلان شرکت یا برند. دلیلشم این بود که کلمه جدید قدرت بی‌نظیری توی جلب توجه مشتری داره.

۴. کلمه “رایگان”

چیزی که رایگان باشه، باعث میشه که مردم بگن ما که قرار نیس پولی بدیم پس میخوایمش! به نظرتون چرا نرم‌افزار‌های حسابداری یه نسخه رایگان دارن که برای شما ارسال می‌کنن؟ چون وقتی بخوان اون نسخه رایگان رو بهتون بدن، حتما قبول می‌کنین چون هزینه‌ای براتون نداره. یا اینکه مثلا بعضی از آبمیوه فروشی‌ها به عابران پیاده میگن که می‌تونید این آبمیوه ما رو تست کنید رایگانه. مردم قطعا قبول می‌کنن چون که پولی در ازاش نمیدن.

پس کلمه رایگان هم از نظر ضمیرناخودآگاه مشتریان جذابیت بالایی داره و ما می‌تونیم توی تبلیغاتمون یا مکالمه با مشتری از این کلمه استفاده کنیم. اما یه سوال مهم اینه که حالا که کلمه رایگان جذابه پس باید همچیز رو رایگان به مشتری بدیم؟ قطعا نه! اگه همچیز رو بخوایم رایگان بدیم به مشتری، فرقی با خیریه نداریم. فقط می‌تونیم یک‌سری چیزها رو رایگان به مشتری بدیم تا توجهش جلب بشه.

۵. کلمه “راز”

مثلا من بهتون میگم بیاین اینجا میخوام یه رازی رو واسه افزایش بازدید پیجتون بگم. یا اینکه میگم بیاین اینجا میخوام یه راز واسه افزایش فروشتون بهتون بگم. اگه دقت کرده باشین توی اکسپلور اینستاگرام هم که میرین، توی عنوان خیلی از پست‌ها از کلمه راز استفاده شده. مثلا نوشتن راز رفتن به اکسپلور یا راز افزایش فروش.

دلیل اینکه راز توی عنوان پست‌ها زیاد استفاده میشه اینه که می‌دونن این کلمه از نظر ضمیرناخودآگاه مشتریان خیلی جذابه. جذابه چون ما معمولا دوست داریم چیزهایی رو بدونیم که بقیه ازش بی خبرن و اطلاعی ندارن. واسه همین هر رازی حس کنجکاوی ما رو تحریک می‌کنه.

جمع بندی

توی این مطلب ما در مورد یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری یعنی کنترل ذهن مشتری صحبت کردیم. نفوذ به ذهن مشتری باعث میشه بتونیم خیلی راحت محصولمون رو بفروشیم. برای نفوذ به ذهن مشتری، ابزار مختلفی پیش روی ما قرار داره که مهم‌ترینش، ۵ کلمه کلیدی هستن که توی این مطلب توضیح دادیم. این پنج کلمه به عنوان کلید درب ورودی ذهن مشتری شناخته میشن و باید توی جای درست ازشون استفاده کنیم. اگه میخوای فروشت رو افزایش بدی توی سایت ابرکسب کلی محتوا و اموزش هست که میتونی استفاده کنی

منبع :

دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.