مدیریت یک کلینیک پزشکی پررونق که جامعه به آن اعتماد داد، هدف هر پزشک است. چگونه به کلینیک خود کمک کنید تا یک کسبوکار درخشان داشته باشد و به رشد پایگاه بیماران جدید خود با بازاریابی پزشکی ادامه دهید؟ در این مقاله به بهترین ایدههای بازاریابی پزشکی برای سال ۲۰۲۳ میپردازیم.
بازاریابی پزشکی چگونه تکامل یافته است؟
تبلیغات صنعت پزشکی دههها پیش در روزهای اولیه اینترنت آغاز شد. یکی از تحولات مهم در نحوه تغییر تبلیغات و ارتباطات رسانههای اجتماعی با بیماران شما، اتکای روزافزون به سایتهای مبتنی بر وب، بررسیها و ارتباطات برای یافتن خدمات شما است. جذب بیماران بالقوه و گرفتن آنها برای رزرو نوبت در حال حاضر بیشتر به صورت آنلاین و نه حضوری انجام میشود.
بنابراین اگر از توسعه حضور آنلاین خود با گزینههای بازاریابی مؤثر مانند کمپینهای ایمیل غفلت کردهاید، وقت آن رسیده است که بازی خود را تقویت کنید.
نکات بازاریابی پزشکی در سال ۲۰۲۳
قبل از اینکه به لیست ایدههای برتر دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای سال ۲۰۲۳ بپردازیم، مطمئن شوید که تمرکز خود را بر روی چند حوزه کلیدی متمرکز کردهاید:
- قدرت شما در صنعت پزشکی
- هدف قرار دادن مخاطبان بازار مناسب
- دیدگاه و داستان خود را به اشتراک بگذارید
هنگامیکه سعی میکنید با بیماران جدید ارتباط برقرار کنید و پیوندی پایدار با آنها ایجاد کنید، این همیشه یک ترکیب بازاریابی پزشکی برنده است.
اهرم سئو برای بازاریابی پزشکی
در وبسایت، کانالهای رسانههای اجتماعی و هر جایی که محتوا دارید، همیشه از تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) برای به حداکثر رساندن دسترسی برند خود استفاده کنید. سئو پزشکی کلیدی است تا کسبوکار پزشکی شما را در معرض دید بیماران قرار دهد. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق روندهای فعلی بازار برای مخاطبان هدف شما و استفاده از این بینشها برای ایجاد و یا تنظیم تلاشهای خود در صورت نیاز است. برای سئو پزشکی سایت خود از متخصصین ما در طب مارکتینگ کمک بگیرید.
روی نتایج خدمات خود تمرکز کنید
در حالی که مهم است که مطب خود را از بقیه متمایز کنید، نحوه انجام این کار نیز به همان اندازه حیاتی است. این به معنای ارائه اعداد خام در مورد تعداد بیمارانی که درمان کردهاید نیست، بلکه به معنای نتایجی است که میتوانید به دست آورید.
بازاریابی پزشکی با مشارکت جامعه
به عنوان یک پزشک شما و تیمتان برای حفظ و رشد کلینیک خود به ارتباط قوی با بیماران خود متکی هستید. با حمایت مالی از تیمهای ورزشی، تبلیغات محلی، یا مشارکت در اهداف خیریه که مستقیماً بر جوامع اطراف شما تأثیر میگذارد، به بیماران کمک کنید حتی بیشتر با برند شما در تماس باشند.
بازپرداخت به جامعهای که به آن خدمت میکنید نشاندهنده قدردانی از حامیان شماست. بیماران مایه حیات مطب شما هستند، بنابراین سعی کنید خارج از محدوده مطب خود درگیر شوید.
از نظرات بیماران برای رشد برند خود استفاده کنید
هر بار که یک بیمار با مطب شما ارتباط برقرار میکند، شهرت شما در خط است. ارسال درخواستهای بازبینی به عنوان بخشی از یادآوریهای خودکار و پیامهای پیام کوتاه بعدی، میتواند احتمال دریافت این توصیفات مورد علاقه را افزایش دهد و تلاشهای بازاریابی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
شما به یک وبسایت پزشکی مدرن نیاز دارید
جنبههای اصلی تلاشهای بازاریابی پزشکی شما از وبسایت شما شروع میشود. از آنجا که اکثر بیماران به دنبال ارائه دهندگان آنلاین هستند، اولین نقطه تماس آنها با برند شما در آنجاست. در واقع، شما باید با آن به عنوان یک اتاق انتظار مجازی رفتار کنید و اولین برداشت زمانی که آنها از آن بازدید میکنند، به معنای همه چیز است.
شما میخواهید صفحه سایت پزشکی شما نه تنها دوستانه باشد و اطلاعات تماس شما را در خود نگه دارد، بلکه به راحتی قابل پیمایش باشد و ویژگیهای مناسبی برای بیماران شما فراهم کند.
در زمینه تخصص خود یک مرجع باشید
وقتی بیماران برای درمان به شما مراجعه میکنند باید بتوانید به آنها نشان دهید که در دستان ایمن هستند. برای تثبیت قدرت خود در صنعت سعی کنید مقالات آموزنده در مورد تخصص خود را به مجلات محلی، روزنامهها و وبلاگهای مهمان آنلاین ارسال کنید. علاوه بر این، به عنوان مهمان در یک پادکست در یک پانل بحث پزشکی در مورد آخرین روندهای مراقبت شرکت کنید.
این کار علاوه بر اثبات مهارت صنعت شما، به موتورهای جستجو مانند گوگل در رتبهبندی صفحه وب شما نیز کمک میکند.
با شیوههای بازاریابی مناسب رقابت خود را بهطور مؤثر پیش ببرید
پزشکی یک صنعت پر تقاضا و رقابتی شدید است. در حالی که تبلیغات شفاهی هنوز یکی از بهترین روشها برای رشد پایگاه شماست، شما باید به سرعت در مقابل فرصتهای تجاری جدید قرار بگیرید. پیشی گرفتن از رقبای خود مستلزم تجزیه و تحلیل و بازبینی مداوم نه تنها استراتژی بازاریابی شما، بلکه استراتژی رقبا است. این بسیار سودمند است که یاد بگیرید چگونه آنها به موفقیت دست پیدا میکنند. تبلیغات آنلاین ابزاری هیجانانگیز برای برنده شدن بین رقبا هستند. تبلیغات گوگل یا گوگل ادز یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی پزشکی است که در بازار آنلاین در اختیار دارید زیرا زمانی که افراد در حال جستجوی محصول یا خدمات در پلتفرم گوگل هستند، آماده خرید یا تعیین قرار ملاقات با پزشک هستند.
آیا نگران هزینه استخدام یک شرکت بازاریابی حرفهای هستید تا نه تنها حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، بلکه در مدیریت کلینیک به شما کمک کند؟ ما در طب مارکتینگ میتوانیم یک استراتژی بازاریابی پزشکی حرفهای برای کلینیک شما ایجاد کنیم تا به شما کمک کنیم زودتر نتایج آن را مشاهده کنید. همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳
۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴
۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing