گزارش موشک: خطاهای Redeshare ؛ چین خدمه بعدی Tiangong را راه اندازی می کند



SpaceX مجدداً ISS را از بین می برد. SpaceFight گزارش می دهد که SpaceX یک فضاپیمای اژدها باری نشده را به ایستگاه فضایی بین المللی با یک مأموریت از طریق بازپرداخت با افزایش اهمیت پس از یک سوء استفاده از حمل و نقل توسط یک کشتی باری دیگر ایالات متحده ، راه اندازی کرد. کشتی باری اژدها در اوایل سه شنبه در ایستگاه فضایی با ۴،۷۸۰ پوند (۲،۱۶۸ کیلوگرم) محموله تحت فشار و ۱،۶۵۳ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) بارهای بدون فشار در تنه وسیله نقلیه لنگر انداخت. ناسا بار فضاپیمای اژدها را تنظیم کرد زیرا پرواز آینده توسط حمل و نقل Cygnus Northrop Grumman's Cygnus پس از آسیب دیدگی ماژول بار Cygnus در هنگام حمل و نقل به محل پرتاب ، لغو شد.

چیزی عجیب … بارهای موجود در این مأموریت بار اژدها– ۳۲ توسط SpaceX– موارد عادی مانند غذای تازه (دقیقاً ۱،۲۶۲ تورتیل) ، آزمایش های زیست پزشکی و دارویی و نمایش فنی یک ساعت اتمی جدید. با این حال ، هیچ کس در ناسا یا Spacex نمی خواهد درباره آن صحبت کند. یک بسته بارگذاری به نام STP-H10 در قسمت Trunk Dragon's Trunk در یک پست نصب شده در خارج از ایستگاه فضایی نصب می شود تا یک مأموریت برای برنامه تست فضایی ارتش ایالات متحده انجام دهد. STP-H10 برای این مأموریت در کیت مطبوعات ناسا ذکر نشده است ، و SpaceX هنگام استقرار فضاپیما از موشک Falcon 9 خود اندکی پس از راه اندازی ، دیدگاه های معمول از تنه اژدها را نشان نداد. این نوع سیستم عامل های آزمایش برنامه فضا قبلاً بدون هیچ گونه رازداری به ISS راه اندازی شده اند. غریبه هنوز این واقعیت است که آزمایش های STP-H10 طبقه بندی نشده است. می توانید لیست را در اینجا مشاهده کنید. (ارسال شده توسط Ellpeatea)

اشکالاتی برای ضرب و شتم وجود دارد. به گزارش Space News ، SpaceX سومین مأموریت Rideshare “Bandwagon” خود را در مدار میانی در مدارس میانه از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال آغاز کرد. بارهای بار شامل یک ماهواره جاسوسی رادار نظامی کره جنوبی ، یک ماهواره کوچک آب و هوایی تجاری و جالب ترین بار: یک وسیله نقلیه آزمایشی آزمایشی از یک استارتاپ آلمانی به نام Atmos Space Cargo. وسیله نقلیه ققنوس استارتاپ ، مجهز به سپر حرارتی تورم ، حدود ۹۰ دقیقه پس از بلند شدن از مرحله فوقانی Falcon 9 جدا شده و تقریباً نیم ساعت بعد ، دوباره شروع به بازگرداندن در اقیانوس اطلس جنوبی در حدود ۱،۲۰۰ مایل (۲،۰۰۰ کیلومتری) در سواحل برزیل کرد. تا ماه گذشته ، قرار بود وسیله نقلیه ققنوس بر فراز اقیانوس هند در شرق ماداگاسکار ، در نزدیکی جزیره Réunion مجدداً مجدداً مورد استفاده قرار گیرد. تغییر دیرهنگام در مسیر این ماموریت به این معنی بود که اتم ها نمی توانند فضاپیما را پس از چلپ چلوپ بازیابی کنند.

تغییر در طول جغرافیایی … پنج هفته قبل از راه اندازی ، SpaceX به دلیل “محدودیت های عملیاتی” بار اولیه ، یک ماهواره شناسایی کره جنوبی ، از تغییر مسیر به دلیل “محدودیت های عملیاتی” بار اولیه استفاده کرد. بارهای کوچکتر در پرتاب های REDESHARE از قیمت پایین پرتاب بهره مند می شوند ، اما صاحبان آنها هیچ کنترلی بر برنامه یا مسیر پرتاب ندارند. تغییر این مأموریت منجر به چاه چلپ چلوپ در سواحل برزیل شد و هرگونه تلاشی برای بازیابی ققنوس پس از چلپ چلوپ را رد کرد. این همچنین به معنای یک بازگرداندن تندتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود ، ایجاد می کرد و بارهای بیشتری را در فضاپیما ایجاد می کرد. این شرکت ایستگاه های زمینی جدیدی را در آمریکای جنوبی برای برقراری ارتباط با این فضاپیما در مراحل اصلی پرواز که منجر به ورود مجدد می شود ، صف کشید. علاوه بر این ، یک هواپیما برای تلاش برای جمع آوری داده ها در هنگام بازگرداندن مجدد ، اما مکان Splashdown فراتر از محدوده هواپیما بود. برخی از داده ها حاکی از آن است که سپر گرما طبق برنامه ریزی شده متورم شده است ، اما مدیرعامل Atmos گفت که این شرکت برای تجزیه و تحلیل داده های مورد نظر به زمان بیشتری نیاز دارد و افزود که گرفتن داده ها از ققنوس در مراحل نهایی پرواز خود با توجه به فاصله خود از ایستگاه های زمینی “بسیار دشوار” است.



منبع:arstechnica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *