چطور تعداد نصب‌های اپ خود را افزایش دهیم؟ (گزینه‌های کاربردی)

اگر کسب‌وکار بزرگی بوده که در کنار سایت و سوشال، اپلیکیشن خود را نیز طراحی کرده باشید؛ احتمالا به خوبی با پتانسل‌های داشتن یک اپ برای کسب‌وکار آشنا هستید. گزینه‌هایی مثل افزایش فروش، درگیری بیشتر مشتریان هدف با برند شما و یا به سادگی،‌ برخورداری از یک مزیت رقابتی از جمله این پتانسیل‌ها هستند.

اما معمولا کسب‌وکارهایی که اپلیکیشن دارند با یک مشکل عمده دست و پنجه نرم می‌کنند؛ افزایش تعداد نصب‌های اپ و تعامل آن! در این مطلب تصمیم گرقته‌ایم به بررسی این موضوع پرداخته و به شما بگوییم که چگونه با استفاده از گزینه‌هایی مثل تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌توانید تعدادنصب‌های خود و تعامل آن را افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

افزایش تعداد نصب‌های اپلیکیشن

وقتی صحبت از زیاد کردن تعداد نصب‌های اپ به میان می‌آید؛ گزینه‌های زیادی در مقابل کسب‌وکارها وجود دارند. از تبلیغ در گوگل گرفته تا تولید محتوای سوشال و یا بهینه‌سازی اپلیکیشن برای فروشگاه‌‌های اپ؛ همگی گزینه‌های کاربردی در این مورد هستند. در ادامه این مطلب،‌به بررسی تمام این گزینه‌ها می‌پردازیم.

کمپین‌های اپ گوگل ادز

اگر با دنیای بازاریابی و تبلیغات آشنا باشید؛ احتمالا نام گوگل ادز نیز به گوش شما خورده باشد. اما باید به شما بگویم که گوگل ادز تنها محدود به کمپین‌های سرچ و یا تبلیغات دیسپلی نشده و گزینه‌های تبلیغاتی دیگری نیز دارد که کمپین‌های اپ یکی از آن‌ها است.

همانطور که از نام آن پیداست؛ کمپین‌های اپ گوگل ادز که پیش‌تر با نام Universal App Campaigns شناخته می‌شدند؛ طراحی شده‌اند تا اپ کسب‌وکارهای مختلف را در پلتفرم‌های گوگل به کاربران معرفی کنند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به گوگل پلی استور، اپ استور اپل، صفحه سرچ گوگل و سایت‌های همکار آن ( شبکه دیسپلی) اشاره کرد.

گزینه‌های مختلف تبلیغاتی در کمپین‌های اپ گوگل ادز:

  • کمپین‌های افزایش نصب (App Install): هدف اصلی از این تبلیغات این است که بیشترین نصب‌های ممکن برای اپ شما را به همراه داشته باشد. در این تبلیغات، گوگل با توجه به فاکتورهایی مثل علاقه و یا سابقه سرچ کاربران، تبلیغات را به افرادی نشان می‌دهد که احتمال دانلود اپلیکیشن از سمت آن‌ها بالا می‌باشد.
  • کمیپن‌های افزایش تعامل (App Engagement): این کمپین‌های طراحی شده‌اند تا کاربرانی که از قبل اپلیکیشن شما را نصب دارند دعوت به تعامل دوباره کنند. به عنوان مثال آن‌ها را دعوت کنند تا از یک صفحه خاص در اپلیکیشن شما بازدید کنند.
  • کمپین‌های App pre-registration: گزینه‌ای متفاوت از تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز که در آن می‌توانید قبل از انتشار اپلیکیشن، به کاربران هدف آن لانچ شدن اپ خود را اطلاع‌رسانی کنید.

اما چرا باید اپلیکیشن خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

به این دلایل:

  • نمایش تبلیغ به طیف گسترده‌ای از کاربران: همانطور که به آن اشاره کردیم؛ در کمپین‌های اپ تبلیغ شما در شبکه‌هایی مثل صفحه سرچ و فروشگاه‌های اپ اندروید و IOS نشان داده می‌شود که هر کدام از آن‌ها تعداد کاربران زیادی دارند. قرارگیری اپ شما در معرض دید این افراد بدین معنی است که تعداد افراد زیادی می‌توانند با قابلیت‌های آن آشنا شده و در صورت تمایل، اپلیکیشن شما را دانلود کنند.
  • صرفه اقتصادی بالا: مدل پرداخت هزینه تبلیغات در کمپین‌های اپ گوگل ادز به صورت هزینه به ازای هر نصب (CPI) و یا هزینه به ازای هر اکشن انجام شده (CPA) است. این موضوع بدان معنی است که شما تنها در صورتی هزینه تبلیغات خود را پرداخت می‌‌کنید که کاربران اپ شما را نصب کرده یا با آن تعامل داشته باشند. (با توجه به هدفی که از تبلیغات دارید)
  • هدف‌گذاری شخصی‌سازی شده: به دنبال افزایش تعداد نصب اپلیکیشن خود هستید یا افزایش تعامل آن؟ کمپین‌های اپ برای هر دو این نیازها راه‌حلی دارد. بسته به نیازی که کسب‌وکار شما دارد؛ در کمپین‌های اپ گوگل ادز می‌توانید هدف خود را افزایش تعداد نصب‌های اپ یا افزایش تعامل درون اپلیکیشنی (تکمیل اکشن خاصی در اپلیکیشن مثل تکمیل خرید یا بازدید از یک صفحه خاص) تعیین کنید.
  • هدف‌گیری پیشرفته: درست مثل سایر تبلیغات گوگل ادز، هدف‌گیری کمپین‌های اپ نیز بدین گونه است که در آن می‌توانید بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل سن، جنسیت، لوکیشن و یا علایق کاربران آن‌ها را هدف تبلیغات خود قرار دهید. نکته مثبت این قابلیت این است که به شما امکان می‌دهد تا اپ خود را به افرادی معرفی کنید که به موضوع آن علاقه داشته و احتمال دانلود و یا برقراری تعامل از سمت آن‌ها بالا می‌باشد.

اما چگونه می‌توانیم کمپین‌های اپ گوگل ادز را راه‌اندازی کنیم؟

برای این کار نیاز به اکانت گوگل ادز، شارژ اکانت گوگل ادز و دانش تخصصی در این حوزه دارید. اگر در این مورد دانش تخصصی نداشته و یا این که قصد دارید بهترین نتیجه از طراحی کمپین‌های اپ را بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنم از آژانس‌های تبلیغاتی واسطه در این مورد استفاده کنید.

بهینه‌سازی اپلیکیشن برای فروشگاه‌های اپ (ASO)

فروشگاه‌های اپ مثل گوگل پلی یا اپ استور اپل از پلتفرم‌های محبوب در میان کاربران دستگاه‌های تلفن همراه هستند. ASO یا به نام  کامل آن App Store Optimization گزینه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا با بهینه‌سازی پروفایل اپ خود در این فروشگاه‌ها، جذابیت آن‌ها برای کاربران را افزایش داده و احتمال دانلود را بالا ببرید.

اما ASO چگونه انجام می‌شود؟ این فاکتورها از جمله تکنیک‌های مورد استفاده برای بهینه‌سازی اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ هستند:

  1. هدلاین جذابی داشته باشید: از کلمات کلیدی در هدلاین خود استفاده کرده و سعی کنید هدلاینی ساده، کوتاه و در عین حال جذاب برای کاربران داشته باشید.
  2. دیسکریپشن: در دیسکریپشن پروفایل اپ خود، ارزشی که اپلیکیشن شما در زندگی مخاطبان خود ایجاد می‌کند را به طور شفاف بیان کنید. به عنوان مثال در تصویر پایین می‌بینیم که اپلیکیشن کرفس به خوبی اشاره کرده است که با استفاده از این اپ می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید.

  1. محتوای بصری پروفایل خود را غنی کنید: در این مورد حتما اسکرین شات‌های مختلفی از صفحات اپ و بخش‌های متفاوت آن فراهم کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که یک ویدئو از محیط کاربری اپ و نحوه کار کردن در بخش‌های مختلف آن را نیز در این بخش قرار دهید.
  2. عملکرد خود را رصد و بهینه کنید: فاکتورهایی مثل تعداد دانلودهای اپ یا رنکینگ آن را به طور مداوم بررسی کرده و عملکرد کلی اپلیکیشن را رصد کنید. سعی کنید از تست‌ A/B استفاده کرده و گزینه‌های مختلفی مثل اسکرین‌ شات‌ها،‌ هدلاین‌ها و یا دیسکریپشن‌های مختلف را امتحان کنید تا به بهترین ترکیب محتوایی خود برسید.

کانتنت مارکتینگ؛ گزینه متفاوتی برای پروموت کردن اپ

کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید تعداد نصب‌های اپ خود را افزایش دهید. در این مورد پیشنهاد می‌کنم از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

  • پست‌های بلاگ باکیفیتی تولید کنید: بلاگ و پست‌های متنی هنوز هم به عنوان گزینه‌ای کاربردی در بازاریابی محتوایی شناخته می‌شوند که به خوبی می‌تواند مزایا و قابلیت‌های اپ شما را به کاربران معرفی کند. در این مورد سعی کنید مقالات باکیفیتی تولید کرده که برای دیده شدن در موتورهای جست‌وجو نیز بهینه شده باشند.
  • پلتفرم‌های سوشال مدیا را جدی بگیرید: اگر به دنبال افزایش تعداد نصب‌های اپ از طریق کانتنت مارکتینگ هستید؛ احتمالا فعالیت در سوشال مدیا بهترین گزینه‌ای باشد که در اختیار دارید. از آن جایی که پلتفرم‌های مختلفی مثل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و تلگرام از محبوبیت بالایی در کشور ما برخوردار هستند؛ تولید محتوا در این شبکه‌ها یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید قابلیت‌های اپ خود را به طیف گسشترده‌ای از کاربران معرفی کنید.
  • محتوای UGC تولید کنید: محتواهای تولید شده توسط کاربران یا همان محتواهای UGC از گزینه‌هایی است که می‌تواند به طرز چشمگیری محبوبیت اپ شما را افزایش دهد. این که کاربران به صورت واقعی از اپ شما استفاده کرده و در مورد قابلیت‌های آن صحبت کنند؛ تاثیر بزرگی در دانلود کردن یا نکردن اپ توسط دیگر افراد دارد.

سخن پایانی

اگر برای کسب‌وکار خود اپلیکیشن دارید؛ افزایش تعداد دانلودها و تعامل کاربران با آن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر داشته باشید.

گزینه‌هایی مثل کمپین‌های اپ گوگل ادز، فعالیت در سوشال مدیا و یا ASO راهکارهای کاربردی هستند که امکان افزایش تعداد دانلودهای اپ و تعامل آن را برای شما فراهم می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *