اواخر پارسال، گوگل از قابلیت «Dream Screen» (صفحه رویایی) برای یوتیوب شورتس رونمایی کرد. این اسم یه جور بازی با کلمات با «پرده سبز» (green screen) هست و به تولیدکنندههای محتوا اجازه میده از عکسها و ویدیوهایی که با هوش مصنوعی ساخته شدن، به عنوان پسزمینه برای ویدیوهاشون استفاده کنن.
حالا این شرکت داره این قابلیت رو گسترش میده و قراره به زودی جدیدترین مدل هوش مصنوعی خودش یعنی Veo 3 رو با شورتس یکپارچه کنه. این کار به تولیدکنندههای محتوا اجازه میده تا فقط با یه دستور متنی، ویدیو کلیپهای حرفهای و خوشساختی بسازن و تو شورتسهاشون ازش استفاده کنن.
این خبر رو نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، موقع شرکت تو جشنواره کن لاینز (Cannes Lions) اعلام کرد. انتظار میره این قابلیت اواخر تابستون امسال فعال بشه.
یادتون باشه که اون قابلیت قبلی بر اساس مدل قدیمیتر Veo 2 بود. و حالا اینم کاریه که Veo 3 میتونه بکنه. اینم بگم که این مدل هوش مصنوعی نه فقط تصاویر، بلکه تمام افکتهای صوتی و حتی صدای شخصیتها رو هم خودش تولید کرده.
ارائهی موهان تو جشنواره کن لاینز چند تا آمار جالب هم داشت. یوتیوب شورتس که سال ۲۰۲۱ راه افتاد، همین الان به طور میانگین روزی ۲۰۰ میلیارد بازدید داره. تاکید میکنم، روزی! یادتون باشه که کل جمعیت کره زمین فقط ۸ میلیارد نفره.
موهان گفت: «پیشبینی من برای ۲۰ سال آینده؟ اینه که تولیدکنندههای محتوا فرمتها رو عوض میکنن، ژانرها رو با هم ترکیب میکنن و بیشتر از قبل — به عنوان سفیر برند، کارآفرینهای بزرگ و قصهگوهای آیندهنگر — وارد جریان اصلی میشن. جوامع کاربری با قدرت طرفداری جمعیشون همچنان ما رو شگفتزده میکنن. و تکنولوژی پیشرفته هوش مصنوعی هم مرزهای خلاقیت انسان رو جابجا خواهد کرد.»